torsdag 16 september 2010

We'll cast some light and you'll be alright for now. Crosses all over ...

Haaaaaaaaalojt!

Livet i grannlandet rullar på bra! Jobbar och står i hela tiden, kommit hem sent senaste kvällarna så har inte gjort annat än arbetat, ätit och sovit i princip. Känns som att jag inte haft någon ledig tid sedan jag var arbetslös, men på söndag är jag ledig så det ska bli skönt :) Fast gillar ju jobbet och brudarna så klaga är det sista jag bör göra! Förutom att jag får väldigt ont i kroppen då, ha ha. Äschdå, som min Määgi så klokt berättade är man ju inte direkt van vid alla nya arbetsställningar osv men kroppen vänjer sig efter ett tag. Smart. Supert!

Var förresten på personalmöte igår direkt efter jobbet! Chefen öppnar mötet med att dra fram två flaskor champagne, haha helt okej början! Mötet pågick sedan i ca 1.5 timme. Fick även två biobiljetter innan vi gick hem så nu ska jag och Bernelind gå på bio inom en snar framtid! Mycket trevligt :)

Sen är jag förresten evigt tacksam för den kloka människan som skapade Skype, han är ju ett geni. Har kollat på och pratat med mamma, mormor, bror och min älskade Månzon ikväll! Det var en fröjd, om jag får citera mormor själv. Ni är bäst!!! Har inte skaffat något norskt nr än så skype är ju hur perfecto som helst! Plus att man kan se varandra. Det är dejlig!

Alf, ägare till huset, var förresten in och skruvade upp elementen och satte för ett extrafönster i köket eftersom det drar så mycket från dem, det är väldigt kallt i huset på mornarna plus att man är lite morgonfrussen också. Imorse vid 6-tiden när jag o Anna gick upp var det endast 14 (!!!) grader inne, och 2.3 grader ute. Vad hände? Trist att det bara blir kallare och kallare ute nu också.. Härligt nog eldar vi i våran braskamin om kvällarna, det är guld värt. Varmt och hög mysfaktor!

Imorgon blir det jobb igen, kör 11-19 både imorgon och lördag. Ska hoppa i säng nu, ha det fint! Godnatt på er! <3

4 kommentarer:

  1. tredje gången gillt, jag ska återigen försöka skriva en kommentar, vi får se om den dyker upp den här gången (det har dom inte gjort de föregående försöken)

    grymt med jobbet, keep sellin'em cookies!
    personalmötet låter ju också trevligt ;)

    2.3 grader!!! är inte det typ vinterkyla?!?! usch stackare, hoppas innevärmen stiger lite iaf!
    pussipuss <3

    SvaraRadera
  2. Hej "skruttan" Mormor blev överväldigad över tekniken att vi kunde se dig o prata m dig via dator Jag håller med dig Skype är oslagbart,Har idag varit på Bondens marknad utanför Centralstationen o köpt lite goda ostar som är ekologiska och närproducerade. Kanske Pappa snart ska ta med din HH vinterjacka? Stora mängder kramar o pussar/mam

    SvaraRadera
  3. Men! Det verkar vara något knasigt med mitt kommentarfält, fått flera klagomål om att det inte funkar ;( bra att du krigar på, ett tredje gången gillt sviker aldrig Lisa ;)bra där!Yeah. vill damen ha en rosinbolle kanske? ha ha. JO, det är typ vinterkyla på morgnarna, olidligt, njut av att du har varmt och skönt! Pussar o kramar <3

    SvaraRadera
  4. Ja mamma vad härligt =) Bondens marknad? det måste vara något nytt.. inte hört om. Ja om han kan få med sig jackan vore det ju guld! Så slipper jag frysa ihjäl här borta, hinner nog bli jättekallt innan jag kommer hem o hälsar på. PUSS

    SvaraRadera