lördag 11 september 2010

Livet e en fest, håll med om dä folk och fä

Hej allesammans !

Sitter just nu framför vår otroligt mysiga braskamin, det brinner och knastrar för fullt i elden. Riktigt kosligt. Två av mina fruar står i köket och bakar just nu också, hört ett rykte om chokladmuffins och äppelmuffins, gött!

Idag har jag jobbat hela dagen. 11-19 närmare bestämt så kom inte hem förrän efter kl åtta, då väldigt blöt eftersom det regnar för fulla muggar i Oslo just nu. Blev middag och nu ikväll ska vi bara ha lördagsmys här hemma, är desstom väldigt trött efter arbete och mina fötter värker så det blir nice med skönt hemmahäng.

Ja och angående jobbet då, café BIT - jag trivs jättebra! Jobbar med grymma brudar så det är skitkul. Min första dag igår var väldigt intensiv. Upplärning de första timmarna och sedan var det bara att börja ta kunder. Det var jättestressigt och min redan snabba puls var fyrtioelva gånger värre än vanligt. Kom hem efter 9.5 timmes arbete och var HELT slut, riktigt länge sedan jag var sådär trött. Var minst sagt definitionen av fysiskt och psykiskt utmattad. Allt nytt jag lärt mig under dagen, proppad med nya intryck, stressen pch pressen.. jag somnade med dundrande huvudvärk. Idag har allt gått mycket enklare, har kommit in i hela cafécirkusen nu och jag känner mig ändå trots andra dagen väldigt säker på det jag gör. Älskar kundkontakten också! man träffar så sjukt mycket olika sorters människor och det är jätteroligt! Blev även tillfrågad mitt telefonnummer idag av en norsk gutt. Norskarna gömmer sig inte under mattan direkt, ha ha. Well well, imorgon är jag ledig och en lååång sovmorgon väntas. Supert!

Nu ska vi spise muffins! Puss, HA DE!

(Min vy just nu !)



1 kommentar:

  1. Vilken jättefin blogg o så suveränt att få ta del av eran vardag i Norge stor kram/mam

    SvaraRadera