lördag 18 september 2010

So far away, but still so near

Hojt!

Sitter just nu med en trevlig frukost framför mig. Gröt, te och gårdagens bröd från Annas butik. Halsen har börjat ge vika och gör ont så rikligt med honung i teet gör susen nu! Vaknade på ett lite bättre sätt idag om man jämför med gårdagen då jag dunkade in ansiktet (nej, inte huvudet som man ibland kan göra), in i betongväggen. Pang bom ba. Smärtsamt. Lyckligtvis slapp näsa och panna bli blåmärkt.. inte van vid en sån här liten säng, kan ju knappt röra mig.. saknar min stora där hemma! Aja, lite onödig info kanske.

Förresten tycker jag att det är roligt att det är så många som läser min blogg! Kul att ni vill ta del av min vardag här borta! :)

Gårdagens bästa raggningsreplik: "Jag skulle vilja ha en kanelbolle och en bit av dere". Ha ha. Han fick dock inte en bit av mig men kanelbullen fick han med sig. Man träffar på väldigt mycket roligt folk på jobbet för övrigt, det är mycket humor omkring och man får så mycket energi och uppskattning av dem vilket ju alltid är trevligt. Idag lär det vara mycket att göra, det är lördag och löning har kommit. Börjar idag kl 13 istället och stänger vid 21.

Imorse drog Magga till Afrika också, hoppas du får en grym resa min vän, vi ses i jul (sjukt ju, men shit vilken rolig reunion vi får i december när alla kommer hem från sina respektive länder. Just nu är vi duktigt utspridda över hela jordklotet; Sverige, Norge, USA, Island och Afrika)

Juste! Pillan har också skaffat jobb nu och börjar på måndag! Grymt. Sedan kom ju förresten självaste John Cleese in i Annas lilla butik i torsdags, rätt tufft! Han är tydligen här för att göra nån show. Kul!

Ha en fin dag och en bra helg gott folk! Puss


Norgegänget: Anna, jag, Pernilla och Mathilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar