tisdag 21 september 2010

Mellan botten och stjärnorna, där var vi förenade

Hejsan på er!

Idag är det en blåsig dag i Oslo, men solen skiner och det är klarblå himmel. Gilla!

Ska snart ge mig ut i dem 7.5 graderna för att ta mig till BIT i Byporten och möta upp Åsa. Det var hon som ringde in mig på arbetsintervju och fixade och donade när jag började! Hon ska köra mig (iih kul att åka bil, 100 år sedan sist! Saknar att få köra) till Sandvika där jag ska jobba idag. Ligger tydligen inte ens i Oslo kommun utan det tillhör Bærum kommun. Intressant! Det blir spännande med något helt nytt och främmande igen. Det ska tydligen ligga i ett stort köpcentrum. Jobbar 11-19 och ska ta mig därifrån ensam (whish me luck)!

Har i princip legat hela gårdagen+kvällen och planerat timme för timme (ha ha inte riktigt men nästintill) vad jag ska göra den helgen jag kommer hem, förstår inte hur jag ska hinna med allt jag ska göra och alla jag ska träffa! Om det ändå fanns lite mer tid. Men jag ska nog lyckas!
Trodde ju inte jag skulle lyckas göra allt söndagen innan jag flyttade hit, men det styrde jag upp ganska bra ändå! =) Hursom, ska bli roligt att komma hem, LÄNGTAR! Lagom att ha varit här i då 5 veckor och sedan komma tillbaka hit, eftersom sedan kommer både våra familjer & lite vänner komma hit och hälsa på efter det.

Det blir den enda gången jag kommer hem och hälsar på (hemskt det låter..) för sen kommer jag ju hem i december och det känns lite knäppt att komma hem och hälsa på när man bara har någon få vecka kvar är. Lika bra att köra på tiden ut. Japp nu vet ni hur läget ligger till! Ska kolla vidare på flygbiljetter när jag kommer hem ikväll, hojtar till när jag köpt dem och vet exakt när jag åker!

Ska fixa mig klart nu och sedan åka, ha en bra dag mina kära! Puss & hej


(Världens bästa Länsö. Längtar till att få komma dit när jag kommer hem!)

5 kommentarer:

  1. Jag tror att det är bra att du åker runt! Det gillar chefen säkerligen :) Plus att det kanske är kul också och se lite olika platser :)

    Maten är klar här hemma hehe. Vad får vi idag? PAAAAAAAAAASTA og köttbiffar i sås. mmmmmyesss!

    SvaraRadera
  2. mitt hjärta gråter blod! blodet forsar ner för stolen och fyller hela köksgolvet, snart kommer jag drunkna i mitt eget blod. farväl mathilda!

    eller om jag får mitt hjärta att sluta blöda nu så ses vi ju iaf i maj (om jag får jobbet), det kanske är bättre än aldrig mer?!

    men jag är fortfarande sorgsen :(

    SvaraRadera
  3. Anna: Ja det tror jag också faktiskt :) Och det är massa nya erfarenheter att åka runt såhär och träffa massa nya sköna människor också! det gillar vi. Åh, TAACK FÖR MAATEN DEN VAR GOOOOD!

    LISA!!! det värker i mitt hjärta av dina ord, ett färväl kan jag icke godta! när kommer du heem? Du får inte vara där till maj! HUR FASEN SKA JAG KLARA MIG SÅ LÄNGE UTAN VÄRLDENS BÄSTA FJELLIS!? VA VA VA! :(

    SvaraRadera
  4. Planera in en massa tid för mig :D I´m all your´s :D

    SvaraRadera
  5. IIIIIIIH! klart jag ska älskade :D ses om en vecka!

    SvaraRadera