onsdag 8 september 2010

Another day in paradise

Halloj!

Tänkte bara kasta in några rader nu innan vi ska ner på födelsedagsfirande. Polackerna som hyr bottenvåningen på huset (vi har andra och tredjevåningen) har bjudit ner oss på lite vin (känner även en stark doft av popcorn i trapphuset, haha). Lukas "Vooohkaas" fyller år, 20-30 någonting så han ville att vi skulle komma ner och umgås. Det blir säkert trevligt. Ska kila ner dit nu till kl 8.

Fick även ett samtal för en timme sedan och ska nu på arbetsintervju imorgon kl:10.30. Håll tummarna och allt annat för mig! Det här är alltså på ett café som ligget i Majorstuen. Så det är inte det jobbet jag skrev om i förra inlägget utan det är ett annat. Så jag hoppas det kommer gå bra på intervjun, vill verkligen ha det här. Har fått skattekorten idag också förresten, perfekt!

Annars så var jag nere hos pappa i hans lägenhet här i Oslo idag. Skönt att kunna få lite familjehäng här borta, även om det inte blir så ofta. Bäst som han är hade han tagit med massa Marabou chokladkakor till mig, får ju abstinens här borta! Deras motsvarande choklad heter Freia och har alldeles för litet sortiment och dubbelt så dyrt trots mindre storlek. Klarar mig inte utan så nu har jag uppbunkrat iaf. Ha ha. Gott! När han skulle till jobbet kilade jag hem till huset och lagade mat tillsammans med Pernilla, vi har haft ett skönt häng idag.

Nu ska jag upp och svira om lite innan vi ska ner till grannarna.

Ha det fint, puss & kram

2 kommentarer:

  1. åh ja vad roligt med mathilda-blogg också! :D
    SSSNNNYYYGGGGGG DU ÄR PÅ BILDEN!
    fett kul med födelsedagsfirande i huset, ni kanske blir riktigt tajta vem vet
    OCH LYYYYYCKA TILL PÅ INTERVJUN, FAN VAD KUL! det går säkert hur bra som helst och sen vill vi ha uppdatering om hur det kändes! :D
    lyckosparkar! <3

    SvaraRadera
  2. Haha javisst, hoppas du läser den flitigt nu! ;) åh TAACK! haha ja.. verkar så, de kommer uppspringandes till oss hela tiden nu, plötsligt blev vi bf?! hoppas du har det bra finis <3

    SvaraRadera