tisdag 7 september 2010

Yiruma - River flows in you


Hallå där gott folk!

Er önskan är min lag och nu har jag alltså kommit till kritan och skapat en blogg. Ja alltså det här med bloggande är väl inte direkt min grej egentligen, men eftersom att jag är i Norge just nu kan jag väl offra mig för er skull så detta blir väl som en liten reseblogg för min familj & mina vänner. Ni som vill veta hur jag har det här borta. Jag har ju fått önskemål om det så nu ska jag försöka hålla er någorlunda uppdaterade om hur jag här det här i landet i väst.

Det var alltså en vecka och en dag sedan vi, jag, Anna, Mathilda och Pernilla tog vårat pick och pack och flyttade till Norge. Det har länge, i ca ett års tid, varit bestämt att vi ska flytta hit och en vecka efter att vi kom hem från våran underbara resa på Kos i mitten på augusti tog vi en spontantrip på två dagar hit till Oslo. Den tiden ägnade vi åt att söka jobb och boende. Nätterna spenderade vi i pappas lägenhet. Vi hade turen på vår sida och ja, vi mötte ödet kan man väl säga - för historien om hur vi hittade vårt hus är väldigt lustigt men det kan jag inte berätta om just nu dock, men hur som helst skrev vi på ett kontrakt för huset en timme innan vi åkte tillbaka hem till Sverige igen. Galet bra flyt. Så fyra dagar senare tog vi alltså vår fullpackade (!!!) bil och åkte de 8 timmarna på vägarna hit för att sedan flytta in i vårt hus här i Montebello (se bild). Och man kan väl säga att vi bor i lyx.. Området vi bor i är otroligt vackert, husen är stora och arkitekturen är väldigt fascinerande. Vi bor uppe på höjden så lår- och rumpmusklerna är ständigt aktiverade på promenaderna, träningsvärken har börjat lägga sig nu efter en vecka. Haha.
Alla har ett eget rum vilket ju är härligt. Från balkongen som går ut från mitt rum ser man Oslofjorden på långt håll och stora färjor som ligger där, riktigt häftigt. Utsikten för övrigt är väldigt vacker, ska bli så roligt att visa er runt här när de flesta av er kommer hit och hälsar på!

Förövrigt har jag ett jobb på G, blev uppringd igår men tänker inte berätta något mer om det förrän allt är helt klart. Håll tummarna och allt annat som går att hållas!

Annars så tänkte jag bara avsluta med att skriva att jag trivs sjukt bra i Oslo. Alla norrmän är väldigt trevliga och av vad vi varit med om hittills kan man inte annat än gilla läget. Det här kommer bli en bra tid, ska bli kul att bo tillsammans med mina tre jäntor också.
Och förresten, mamma! Det var härligt att se och höra dig på Skype idag! Och även se och höra älskade Månzon skälla lite, gullhund. Ha det bra nu allihoppa så hörs vi mer snart, kanske kommer ett litet (!!!) inlägg här igen imorgon. Så håll utkik. Inte ett lika luddigt som det här förhoppningsvis men har så mycket i huvudet just nu och så mycket att berätta så ni får stå ut med det just nu. Ska skypea med min saknade vän Josefin nu.

Vi snakkes, KLEM.
Mathilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar