söndag 31 oktober 2010

Life in technicolor

Hej hej hej!

I'm back. Internet har vi fått tillbaka så nu blir det lite trevliga uppdateringar igen.

Eftersom Pillans pappa och syster varit här denna helg har vi idag spenderat dagen inne i Oslo centrum i form av ett besök på nasjonalgalleriet (ett konstmuseum) och fika. Kommit fram till att jag gillar Harald Sohlbergs verk. Väldigt vackra tavlor har han gjort! Var hur som helst ett tag sedan jag var inne i stan och gjorde annat än jobbade liksom, på lediga dagar vill man mest vila upp sig, ladda batterierna o så. Fast vi har en del saker att göra när vi är lediga nu, "vann" ännu en biobiljett eftersom jag och Hanna sålde över en bestämd summa mellan kl 20-22 i onsdags. Dejligt!
Lars-Arbe och Malin har precis åkt hem till Sverige nu igen men om en kort stund kommer nästa besökare! Nu ikväll flyttar ännu en tjej in i huset med oss, det är Östervålafrugornas vän som även hon vill prova på arbetslivet i Norge. Så hon kommer bo med oss från och med idag :)

Vad har annars hänt sedan sist då..? Jobbat varje dag, tog åt mig lite extrajobb igår, var egentligen ledig men kände att jag ville jobba lite. Trivs ju så jäkla bra där, tjejerna är verkligen underbara och det går väldigt bra för caféet! Så snart är vi i London ;) Fick veta att i augusti precis innan jag kom fick BIT ungefär bara in hälften av det vi får idag. Skitkul ju att det går så bra! Och vår morot just nu är ju resan till London så vi kämpar för fullt =)

Även kollat en del på flygbiljetter och så. Kommer flyga hem den 23e och sedan tillbaka hit den 26e. Sedan flyttar jag hem igen den 30e/31a, alltså om bara två månader! Gaaaleeet. Får se julschemat imorgon så det blir spännande.

Nu kommer våra besökare!

Vi hörs, ha det bra!!! =)

2 kommentarer:

  1. Hej gumman våran, Har varit hos mormor på middag o på vägen hem passade vi på att beskåda "allt ljus på Uppsala" olika byggnader är upplysta med olika ljusspel helt läckert att se i höstmörkret du kan kolla i UNT så får du se.Annars allt väl här hemma ska jobba i natt, pappa o jag har nu höstlov så nästa vecka blir vi på Länsö Niclas är hemma i stan, o Sara är åter i Svedala Skype i veckan Puss i mängder (L)

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite häng hos käre mormor! Hälsa henne så mycket från mig. Kolla om hon fått brevet jag skickat! Jaså ja det ska jag kolla. Ha det mysigt på Länsö! Puss på er

    SvaraRadera