tisdag 19 oktober 2010

If we ever meet again

Goddagens!

Sitter i "matsalen" och kollar ut på bygget som sker precis här utanför. Det har satts igång nu igen. Första veckan vi var här vaknade vi tidigt varje morgon av att det var ett jäkla buller o bång från grävskopor och lastbilar som arbetade här utanför. Sedan försvann de. NU, 7 veckor senare har de kommit tillbaka! Och de härjar.. inte en lugn sekund här förrän sent på kvällen.

Är iaf ledig idag, och det är sköönt. Har lite bankgrejer att göra, överföra lite lön till mina svenska konton. Sara!!! första lön=steget närmare Argentina! Åh. saknar sol och värme, har ingen lust att vänta utomhus på t-banan i minusgrader såhär.. jag är ju sommarmänniska! Jag längtar tills vi beger oss mot varmare breddgrader. Buenos Aires baby.

Idag har Annas broder Tomas farit hemåt Svedala igen också. Det har varit trevligt att haft besök här sedan i fredags. Nästa besökare är Pillans far o syster som kommer sista helgen i oktober. Ja.. nästa helg blir det ju. Hur sjukt är det inte att det redan är mot slutet av oktober nu? men dra mig baklänges, jag fattar inte vart tiden tar vägen, galet att det snart är november liksom.

Annars mår jag bra! Psykiskt i alla fall. Fysiskt kan ju diskuteras. Drog på mig världens vurpa igår på jobbet när jag ryddade i lobbyn, fan vad oskönt. Skulle precis sluta och bara städa undan innan jag gick, springer då på en fet vattenpöl på golvet och pang bom, det var den höften. Ryggen tog sig lite tryk också, passande nog... Fasen vad ont det gjorde. Hann inte ta emot mig så jag landade rakt på höftbenet. Blöt och haltandes åkte jag sedan hem, höften dunkade fortfarande när jag var hemma. Har inte kunnat sova jätteskönt inatt eftersom jag är så van att ligga på högersidan och det är helt omöjligt nu då det gör alldeles för ont. Frustrerande..

Tänkte lägga upp lite bilder nu från vår kosliga höstpromenad i dalen i söndags. Eller nej okej, ladda upp-bild-funktionen vill inte samarbeta märker jag nu så jag slänger upp dem ikväll istället! Den här bilden kom iaf upp och det är utsikten jag har nu från där jag sitter. Jo men vinkar lite med byggarbetarna. Ciao







2 kommentarer:

  1. Aj Aj mjukdels skador år inte att leka med kan ta lång tid att bli fri ifrån.... arbets skada?????? Var nu rädd om dig! pussar /mam

    SvaraRadera
  2. Nej usch vad ont det gör! Jag är arbetsskadad *2 nu. Typiskt. Det ska jag! Puss puss

    SvaraRadera