tisdag 5 oktober 2010

Stilettos and broken bottles

Men hejsan!

Ska i korthet och odetaljerat (kommer generellt inte bli något personligt skriveri i denna blogg som ju liksom är offentlig. Smaskiga detaljer om privatlivet här får bara mina närmaste veta, mohaha)

Korta, odetaljerade händelser om min helg nu för den som är intresserad av att veta, vilket jag vet några är iaf. Hoho.

Landade på morgonen på Arlanda som jag skrev tidigare, kvalitetstid med Josefin, stan, häng hos mormor, födelsedagsförfest, utgång som hette duga, Länsö med mamma, pappa & Månzon (Åh, underbart där. Åt galet god mat, ännu mer kvalitetstid och mys med dem) Tillbaka till Uppsala, familjemiddag, (kul också att du kom förbi Marcus!) Mys hos Bella, tog igen förlorad tid. Frukostmys med Josefin, Synundersökning (woho, ej försämrad syn denna gång för en gångs skull!), Ännu en sväng på stan för att handla nödvändiga saker inför tillbakaresan hit, umgicks med älskade familjen, kapade håret ca 1 dm, Arlanda igen och flyg mot Oslo, Kom hit till huset runt 21-tiden igår. Ja, det var lite av det jag hann med i helgen! Värt. Det var full rulle hela helgen om man säger, ett konstant från det ena till det andra. Synd dock att jag inte hann träffa allt jag velat träffa trots det :( alltför lite tid.. men vi ses snart igen. Det är ju trots allt jul snart ;)

Och till nuet: Jobbat idag hela dagen och har äntligen en hel kväll åt att göra vad jag vill! Så skönt att sluta tidigt. imorgon ska jag stänga och slutar väldigt sent, men då har jag hela förmiddagen åt att göra annat. Ska SOVA! Har inte direkt sovit ut i helgen så tänker sova oförskämt länge imorgon. Om jag lyckas det vill säga. Viljan finns ju i alla fall.

Jobbet kopplade jag tydligen inte bort under helgen heller, inte ens på natten mot lördagen då Josefin fick höra på ett och annat när jag pratade i sömnen: "Vill du ha en sallat", "Ska jag röra om den åt dig", "Tar du kassan", "Jag måste fixa disken", "Ja tack nästa" osv.. Stressad tjej, nejdå inte alls.....

Nu när jag kommit hit igen har man fått nya krafter att utföra allt och det känns lite som att man börjar på ny kula igen på något sätt. Börjar denna nya kula med att göra fint och trevligt i mitt rum där uppe, såsom byta lakan, städa, tvätta kläder och få allt härligt och fräscht. Denna blogg fick sig även en ny design, jag är ju inte proffs på det här direkt men som den får se ut såhär just nu, får klura ut hur man gör en riktigt snygg layout, hehe.. Jag måste liksom, med stor protest och ogillande, acceptera att det inte är sommar längre.. så därför försvann sommarbakgrunden jag hade innan.

Skönaste stämningen på flyget igår förresten. Det var ena riktiga skojare till piloter och värdar/värdinnor. Haha jag och Mathilda var riktigt roade. Svårt att förklara men de säger ju alltid i vanlig tråkigt tonläge typ saker som: "boarding completed", tänk er nu istället att de tjoar boarding completed med tonläget "nanana du kan inte ta mig" sådär retsamt.. haha nu sitter ni säkert som frågetecken och tycker att jag har världens kassaste humor, men det var roligt. Allt de sa, sa dem med lustiga röster. Alla i flygplanet skrattade och log, det var trevligt det!

Och Sara, det där jag snackade om i söndags att Voohkaas lugnat ner sig.. det stämmer inte längre! Motsatt effekt efter att jag sa så, typiskt.
Jaja haaa det fiiint nu. Ska nog lägga upp en massa bilder imorgon från i helgen, kan ju vara kul.
Och fy vilket långt inlägg det här blev, poor you guys som får anstränga ögonen så länge ;) Bra jobbat om ni läst ända hit. Wellwell, hejdå<3


3 kommentarer:

  1. hm utveckla gärna voohkaas... no comprendo! fin bakgrund föresten;)

    SvaraRadera
  2. HAHA LUCKE, den karl slutar aldrig att förvåna. AKTA DIG CARLSSON, han är ute efter dig!!!!

    SvaraRadera
  3. Haha, sara det är polacken här nere som söker kontakt hela tiden! comprendes ahora? ;) åh tackar!

    JA ANNA RÄDDA MIIIIIIIIIIIIIIIIG...... verkar ju behövas!

    SvaraRadera