fredag 22 oktober 2010

Dom hade mycket att säga, men vad var det dom sa

Godmorgon!

Sitter med en tallrik havregrynsgröt med lingonsylt, bakeriets underbara fiberbröd med ost, en flaska brämhults lemonade och en mugg svartvinbärste framför mig. M-m-mh... det här blev veckans godaste frukost.
Har efter jobb stängning-sova 4 timmar- jobb öppning de senaste dagarna sovit ut ordentligt inatt, 12 timmar blev det. Slocknade lite efter 10 igår kväll och gick upp nu halv 11. Oj vad det behövdes.. Och när jag vaknade upp och kollade ut genom fönstret ser jag.. jo vadå? SNÖ! Det har snöat. Det är vitt på marken. Det är vinter nu... ja det är det faktiskt, det är vinter när man en morgon (dvs igår) står och huttrar ute i väntan på t-banan i -7.5 grader!!! Galet.. vad fort det gick. Och snart är det jul. Typ?

Och på tal om det.. det verkar som att mina grundplaner när vi kom hit håller på att spricka nu. Jag hade från början tänkt åka hem mellan den 15e-20e någon gång. Men nu när ukens info inför jul har kommit går det ju inte. Man kan inte bara dra sådär innan årets värsta rusch!?! Om jag lyckas få tag på hyffsat billiga flygbiljetter kan jag ta mig hem förhoppningsvis kvällen innan julafton och vara tillbaka här på juldagskvällen för att sedan komma hem på riktigt på nyårsafton. Känns dock lite sådär att flyga fram om tillbaka 3 gånger inom loppet av en vecka. Känns som att biljetterna kommer kosta mer tillsammans än det jag kommer tjäna här under de dagarna, haha.. Vi får väl se. Det där är väldigt diffust. Måste prata med cheferna snarast..

Annars dåå...? Börjar 16 idag och stänger. Ännu en (o)trevlig kväll/natt på stasjonen väntar. Nåja. Fram till 16 ska jag nu försöka göra något vettigt, ska ut o gå lite om ett tag iaf, i snön, haha.. weird. Sen får jag se!

Lev väl gott folk! Puss

2 kommentarer:

  1. Hej Snuttan kom in från en kylig promenad med Månzon och läser dina frukostmemoarer vi (mamma)och jag skall äta lunch nu puss gå försiktigt i kväll!
    Pappa

    SvaraRadera
  2. Hej far! Vad härligt, hoppas ni har det mysigt där ute. Hälsa lillgossen. Det gick jättebra igårkväll! nemas problemas. Krya på dig! Puss puss

    SvaraRadera