söndag 17 oktober 2010

What goes around comes around


Hallå! :)

Haft en otroligt skön dag idag. Gick upp vid 10 och kom ner till frukostbordet där familjen Bernelind, Lennart och Pillan sitter. Vi åt frukost tillsammans och gick sedan ut på en 1.5 timmes lång promenad tillsammans nere i dalen här borta. Så himla fint det är där! Ska slänga upp lite bilder sen från Östens (Annas far) systemkamera sen.. Väldigt fina höstbilder.
Efter promenaden blev det fika här hemma och sedan började Östen & Annika den långa resan hem till Uppsala igen. Efter någon timme kom en tredje Bernelindare hit i form av Annas bror Tomas, som hälsat på en vän här i utanför Oslo. Han stannar här tills på tisdag, trevligt trevligt! Det har varit en mycket koslig kväll i form av middag, snack, kortspel och tv-tittande (JAA! Vi har nu efter 1.5 månad fått en tv med både massa svenska och norska kanaler, det gillar vii =)

Hade även en sjuukt grym fredag! Var ju som sagt på Hoffmaestros miljonte konsert här på Rockefeller, och det var ju lite för bra. Gjorde inte av med en enda spänn under kvällen/natten. Inträde, efterfest på fugazia, efterefterhäng, dricka osv, gratis är gott. Konserten var grym som vanligt och vi hade de bästa, redan bestämda platserna. Fick ett AAA-märke av en i gänget på klänningen direkt när vi kom dit som gjorde att vi hade tillträde överallt i hela Rockefeller. Fint det. Aja, går inte in mer på kvällen mer här utan jag säger att allt var riktigt dejligt, men jag ska aldrig mer komma hem på morgonkvisten - sova endast 4 timmar och jobba några timmar senare efter hemkomst, usch vilken hård arbetsdag. Aldrig mer.

Fått min första norska lön nu också, wehej! Gilla! det var ju inte helt fel. Och imorgon blir det jobb 12-20. Skönt att få lite sovmorgon iaf. Och sen på tisdag är jag ledig! Är sugen på att belöna mig själv med en shoppingrunda då.. vi får se ;)

Nej, nu ska jag upp och duscha och sedan få en god natts sömn. (Inte vakna upp mitt i natten och leta efter plastmuggar som jag ska fylla på med ovanför kaffemaskinen.. Lite för stressad alltså)

Sov gott folks! Puss & hej

(De enda bilderna från i fredags, detta på väg mot Rockefeller)




2 kommentarer: