torsdag 7 oktober 2010

Fear of the dark

Hej gott folk!

Haft en grymt bra dag på jobbet idag! Jag, Matilda och Julia hade världens bästa öppning! Yeah :)

Dock var stängningen igår inte lika bra, eller jo! Stängningen var ju jättebra då jag och Julia dunkade hög musik i hela gallerian när alla butiker stängt, men när vi väl stängt och städat klart kl ca 00.00 skulle jag ta mig till t-banan i sentralstasjonen för att ta tåget hem. Det var fanimig bland det värsta jag varit med om. Där sitter jag, typ tio över 12 på natten, ser att mitt tåg går om 24 minuter och jag är omringad av BARA knarkare och jävligt skumma typer, fyfan.. alla betedde sig konstigt, en stod och slog med en vajer mot en cykel(?), några härjade och var allmänt höga och mysistka. Behöver jag säga att jag var livrädd? Och där skulle jag sitta i 24 minuter.. Tiden släpade sig fram och lite efter halv ett kom äntligen mitt tåg. En man som betett sig jäkligt konstigt och var 100% säkert drogpåverkad hoppade på tåget precis bakom mig, och självklart ska den skumma snubben hoppa av på samma station. Jag börjar småjogga hem och ser att han kommer efter mig, jag springer lite fortare och han fortfarande är efter mig, jag blir livrädd, får panik och hoppar in bakom en buske. Jag behövde till om med gömma mig! Fan att man inte ska känna sig säker här om nätterna. När jag iaf ser att han är utom synhåll kutar jag hem med hjärtat i halsgropen. Lyckligtvis var Anna vaken och jag lugnade ner mig lite hos henne. Usch, jag vill aldrig mer stänga :( jätteäckligt.. Somnade iaf runt två och fyra timmar senare ringde alarmet och det var bara upp o hoppa och iväg att jobba igen. Nu är jag trött. Och nu ska jag sova och förtränga gårkvällen. Usch.

Varit nere hos bästa pappa en snabbis nu på em också, tryggt och mysipys!

Imorgon börjar jag 1.5 timme tidigare så ska gå och lägga mig nu, ta igen sömn och ladda inför morgondagen. Sov gott, godnatt!

5 kommentarer:

  1. Du får inte gå själv på natten!! då får jag komma och gå med dig!!

    SvaraRadera
  2. Inte okej stängning. HATAR att man inte vet exakt när du slutar. Då hade man kunnat åka och möta dig. Men vi får mötas här nere vid stasjonen iaf!

    Du eer så velkommen till mig hjärtat <3 puss

    SvaraRadera
  3. Nej, jag vet :( ja josef, kom hit!!!!!!!!!!!!

    Anna, du är dejlig <3 det här löser vi. Puss!

    SvaraRadera
  4. åhh mitt hjärta så där ska man inte känna ö h t. Säg nej till stängning elr byt bort dom. Ta en taxi det får kosta vad det vill säkerhet framför allt. pussar ma,

    SvaraRadera
  5. nej det är vidrigt! Ja, får lösa det där :) puss!

    SvaraRadera