fredag 26 november 2010

Good times

Hallå! Sitter just nu o käkar frulle. Börjar egentligen 16 idag men Matilda ringde nyss och kollade om jag kunde börja tidigare. Ska fixa mig nu och sedan ta tåget in. Blir en låång arbetsdag! Jobbar stängning.

Det blev en väldigt random kväll igår, slutade jobba kl 20 och gick ner för att ta t-banan hem, missade den exakt på sekunden trots att jag skyndat mig, blev lite lack och började gå mot stortinget för att hälsa på Mathilda på hennes jobb istället och sedan ta nästa t-bana därifrån, orkade inte vänta på jernbanetorget på nästa. Inne på Steen & Strøm gallerian där Mathilda jobbar var det VIP/-mingelparty. Vakten tog fram gästlistan och sa att "han känner igen mig sedan tidigare" med en blink och släppte in mig. Jaha, tack då! aldrig träffat människan men in kom jag iaf. Åt gratis kvällsmål hos Mathilda och strosade sedan runt i den 5 (6?) våningar stora gallerian. Fick ett glas rosa bubbel och minglade runt med Oslos överklass. Drogs med av shoppingstämningen och fick med mig en snygg överdel hem! Ja vad ska man säga, en väldigt trevlig torsdagskväll blev det!

Var även på bio i onsdags med fru Anna. Väldigt mysigt! Vi var på Oslo kino, colosseum i majorstuen och såg "The social network". Bra film så jag är fornøyd. Måste ju använda mina biobiljetter jag fått från jobbet, har ju inte så lång tid kvar ju.

Imorgon blir det också jobb och efter det blir det maskerad hos Lennarts arbetskamrat! Blir fint det.

Om en vecka är världens bästa mamma och syster här hos mig :D Längtar!!! Ha det bra. Klems!

2 kommentarer:

  1. Kul! gillar spontana roligheter. ses snart puss!

    SvaraRadera
  2. Hej min party pingla hi hi, Jorå nu ska man ut o flyga åxå fast man e skitskraj Ja vad gör man inte för de sina, Jag ska väl lugna ner dom där löjliga flygräddsnerverna på något bra sätt, Stackars Sara som får stå ut m nervig mamma,,, Men jag ser så mkt fram emot att få se ditt glada ansikte igen snart, puss o puss ses i övermorgon

    SvaraRadera