söndag 7 november 2010

Dream on

Okej..

Sitter i soffan med katten bredvid mig i ett nystädat vardagsrum. Solen skiner ute, graderna ligger runt noll och frosten ligger placerad på marken. Ja, det är en skön söndag idag med! Söndagar i Oslo är inte så mycket mer än lugnt. Det mesta har söndagsstängt. Till och med mataffärerna är stängda så där sprack mina planer om att få mjölk till frukosten imorgon.

Spånar lite om Argentina nu iaf, om framtiden i sig och lite sånt.. En sak är ju i alla fall säker. Oslo är en stad jag med all säkerhet kommer komma tillbaka till. Jag trivs så sjukt bra här, det känns hem. Huset med mina frugor är hem. Det enda jag tycker känns orättvist är att jag inte kan få både och - mitt liv här och mitt liv med er familj & vänner där hemma. Det är liksom det ena eller det andra som måste vara. Jag vill ha båda! Kunna träffa er där hemma när jag vill, hur mycket jag vill, och samtidigt jobba och leva livet som jag gör här.. Om avståndet bara var lite kortare!

Well well. Katten här bredvid är ju för söt, lilla Cherin. Hon är verkligen inte samma katt nu som hon var när vi flyttade hit. Hon var riktigt skygg och bara kutade iväg så fort man kom i närheten av henne förut. Nu ligger hon här och trycker sig emot en och bara vill bli klappad på. Tror aldrig hon fått så mycket kärlek förut som hon får av oss.. den gamla damen. Inte kan man väl tro att hon är 18 barre. Ikke!

Nej fasen, snart måste jag ta tag i lite saker här. Tvätta arbetskläderna, städa upp mitt rum som ser ut som ett bombnedslag (nej vad ovanligt hörni...), äta lite och så måste jag ut o röra lite på fläsket senare. Eller ja, om jag blir piggare dvs.. är inte särskilt pigg nu. Mitt mål är att lyckas ta mig ifrån liggande position. Whish me luck.

Jaja, hoppas ni också får en skön söndag! Kos & klem


(skulle göra mycket för att vara här nu, underbara Länsö!)

2 kommentarer:

  1. Det var så härligt att få prata i realtid (mobil) då inte skype fungerade som d skulle. Ditt företag, som nu har kvitto på vilken hejjare du är på att sälja torde ge dig ännu mer uppskattning nu framöver, Jag håller tummarna för det. Jorå Pizzan var god men degen jäste aldrig men fö var d bra. Jag hoppas att det var den sista fästingen för år 2010 som avlägsnades ifrån Månzons ansikte nu i kväll för nu är det -4,4 gr kl 20,46 Stjärnklar himmel o kolsvart ute= jätte mysigt o brasan brinner. puss o hej/mam

    SvaraRadera
  2. Ja, underbart att prata med er. Hoppas mottagningen där ute blir lite bättre så vi kan skypa snart igen! Duktig pappa är, alltför längesedan man åt hemmagjord pizza, måste nog föreslå det för frugorna. Ojoj ja nu kommer kulan. Mysigt ni har det! Ta hand om er. Massa pussar på er

    SvaraRadera