fredag 11 mars 2011

Som nya ljus brinner aldrig ut

Vilket härligt väder vi haft i veckan! Graderna står på +3.1 grader och solen skiner med sin närvaro, fin blå himmel på det. DET gillar jag starkt.Var ju faktiskt dessutom hela 5 grader i förrgår! Längtar tills det blir 20 till...

Fredag idag då. Kvällens planer är lite diffusa men vi får se vad som sker.

Besökte iaf optikern idag, halvårskontroll. Min syn fortsätter tydligen att dala, skiitkuul. Bägge ögonen har blivit sämre så ska gå och hämta ut ett par starkare linser nästa vecka. det sög ju. Känns som att det varit samma besked de senaste åtta åren jag besökt optikern. Trodde ju att det kunde stanna snart och inte bara bli sämre och sämre hela tiden. Nåja. Glad att det finns hjälpmedel iaf..

Satt och pratade med mor & bror om det här med Nostradamus. Mannen från 1500-talet som förutspådde vissa saker som skulle ske i framtiden. Till exempel World Trade Center-attacken, mordet på John F Kennedy, Irakkriget osv. Det här läste vi idag: "He has also predicted that the World War 3 will start sometime between 2011 and 2012 and that it will be a war between the Christian world and the Arab world. The war will destroy many countries". JAG BLIR JU HELT KNÄPP PÅ DET HÄR. Asläskigt. Vad händer nere i Afrika nu liksom!?!?! Libyen etc. Ja och sen ska ju tydligen världen gå under (hittade även ett utsatt datum) den 21 december 2012. Jag kan inte sticka under stol med att jag kommer ha ångest den 20 december, hahaha fan vad jag hatar sånt där. Nog om det!!!

Ja och juste förresten! Gjorde ju den där smarriga kolatårtan igår! Jag hade nog lite för höga förväntningar...... inte det att den inte var god, jag hade bara förväntat mig typ ett hoppa upp-o-ner moment pga den fantastiskt smaken. Men nej, den var helt okej god, men idag var den iaf mycket godare då den fått stå till sig i kylen under natten! Grädden och bananen piffade ju upp den också! Det hade jag vid sidan av istället för på kolatårtan. Här är resultatet.




Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar