tisdag 28 december 2010

Bättre för mig

Back in Oslo!
Flygresan gick bra. Lite förseningar dock men det gjorde mig inget, var ändå på jobbet 1.5 timme innan jag började. Åt frulle, läste expressen och sedan stämplade jag in lite tidigare. Känns på ett sätt lite konstigt att vara tillbaka. Trots att det bara gått några få dagar vänjer man sig så sjukt fort vid saker. Jag återkom till livet hemma. Jag vänjde mig vid det.
Men just nu skjuter jag bort alla känslor för dem är många av många anledningar just nu.. Annars kommer jag inte kunna koncentrera mig på vad jag verkligen ska göra.

Så när jag druckit upp min varm choklad nu ska jag gå upp och ge badrummet en omgång. Innan jag åker och jobbar, dvs kl 16, skall badrummet vara kliniskt. Det är mitt arbetsområde idag. Och mitt rum såklart. Anna får ta tv-hörnan. Idag går vi om varandra precis, hon kommer hem från jobb vid 3, jag åker vid halv 4. Trist.. Men imorgon har vi kvällen på oss, sista kvällen på riktigt, att städa resten av huset. Det är bara idag o imorn vi har på oss, när jag åker till jobbet på torsdag morgon kommer jag inte tillbaka hit efter jobbet. Jag slutar en timme tidigare för att hinna med mitt tåg som ska ta mig till Stockholm. Det kändes bra att åka tåg. Tills min telefon skickades in på lagning i helgen. Nu känns det lite ångestdrabbat, utan min Xperia har jag varken musik eller internet. Heh? Kul.

Nu är chokladen slut. Ett två, tre, städa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar