lördag 1 januari 2011

Happy New Year

2011. Året kunde inte börja mycket bättre. Vaknar upp på Scandic Hotell, fått en sjukt skön sömn. Drar från gardinerna och kollar ut. Min vy är Oslofjorden, på bara få meters avstånd. Klarblå himmel och strålande sol! Vilken energi! Underbart.
Jag & Anna gick ner till Egon's där hotellfrukosten väntade. Allt från ostfrallor till pannkakor till omeletter till ananas o meloner osv osv. Mums. Vi packade på oss massa gott och satt och åt en lång frukost.. vilken start på året!

Hade en grymt trevlig nyårsafton med min fina Anna. Vi åt middag ute på restaurang och befann oss på Aker Brygge vid tolvslaget. Shit vilket fyrverkerispel! Galet sjukt fint, finaste jag sett. Oslagbart verkligen.

Men som sagt då, vi är på hotell här i Oslo. Blev ingen hemresa i torsdags. Behövdes ännu en vecka på jobbet och blev erbjuden ett gratis hotellrum under en vecka tillsammans med Anna. Svårt att tacka nej. Så i torsdags drog jag o Anna en rejäl storstädning i huset och packade ihop vårt sista. Åkte därifrån igår. Kändes sjut trist att lämna Alf, djuren och huset. Vilken höst vi haft där! Helt underbar. Är så jäkla glad att vi hamnade där. Har fått så mycket fina minnen från den här hösten tillsammans med mina fruar. Ser fram emot att komma och hälsa på i huset igen i vår.

Nu laddar vi inför en sista arbetsvecka och sedan en lång hemfärd på fredag den 7e. Det här känns bra.

Hoppas ni mår bra. Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar