torsdag 6 januari 2011

How do you rate the morning sun?

Vy från hotellrummet:
(Trafikanten. Mittpunkten i Oslo)
(Oslofjorden)

Hotellhäng. Sista kvällen på hotellet. Sista kvällen i Norge, Oslo. Sista arbetspasset imorgon. Sista gången jag jobbar med mina underbara BITare. Det känns lite jobbigt. Det är lite för mycket "sista gången" just nu.

Det känns konstigt, att den dagen har kommit nu. Trodde nästan inte att den skulle komma. För nu är det, på riktigt den här gången, imorgon som vi flyttar hem. Har bott här sedan augusti nu. Helt sjukt! Och aldrig har jag varit så glad att vi gjorde valet att åka till Norge. We really did it. And we made it. Vi bara åkte, på gott och ont, i hopp om att skaffa ett jobb och kunna leva ett liv här. Och oj vad bra det gick, höstterminen har varit oförskämt bra och jag har haft en så sjukt rolig tid här. Helt klart bland det bästa jag gjort. Finns inget att ångra och inget att se negativt på. Allt är bara positivt i mina ögon. Träffat helt underbara människor och lärt mig massor. Massor om livet. Och främst om mig själv. Vuxit som människa, tagit hand om ett hushåll och ekonomi, allt på egen hand (och med mina älskade, underbara fruar). Gjort sånt man inte gjort någon gång förut, när man bodde hemma. Då var man van vid att allt togs hand om av föräldrarna. Nu har jag lärt mig att stå på egna ben, helt och hållet. Jag är så glad och jag är så tacksam. Det känns bra. Älskar Oslo. Kan nu kalla det mitt andra hem. Känner mig hemma här, det är med all säkerhet ett ställe jag alltid kommer återkomma till.

Så nu står en stor resväska packad och klar. Imorgon blir det först jobb från 8-15 (fast först en fet sista, återigen, hotellfrukost). Sedan efter jobb väntar en lång tågresa med min kära Anna. Tåget avgår 15.49 från Oslo S. Är väl i Stockholm C efter 22-tiden. Sedan tåg från Stockholm till bästa Uppsala därefter. Anländer vid midnatt om allt går som planerat!

Nu väntar mina andra väskor på att bli färdigpackade. Så nu skall här packas. Vi snakkes, nästa gång i Svearike. Det känns skittrist att lämna Oslo. MEN, FAN VA GÖTT O KOMMA HEM OCH TRÄFFA ALLA ER DÄR HEMMA IGEN. Har saknat er. Vi ses. HA DET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar