torsdag 12 april 2012

Uppsala

Då nådde drömmen (resan) sitt slut...
De två bästa månaderna i mitt liv!

Antalet flygtimmar i luften blev totalt 26 timmar, resetid ca 34 timmar någonting! Mellanlandade både i Singapore och i London. Flygplatsen i Sydney blev lite farlig för där fanns en ännu större Victorias Secret än vad Bangkok hade... ajabaja, klart vi inte kunde hålla oss från att komma ut med kassar därifrån :)

Flygningen gick iaf väldigt bra. Sov alldeles för lite men hade iaf ett duktigt utbud med filmer och serier på tvn! Nu känns det väldigt lustigt att vara hemma. Möttes av ett grått, kallt och regnigt Uppsala så ångesten om att komma hem slog oss direkt när vi klev av planet. Haha.. Nu börjar det dock ordna upp sig lite då jag träffar mina fina här hemma igen, solen kikar fram samt ATT JAG BÖRJAT FLYTTA! Sjukt kul :D första flyttlasset gick igår och det känns grymt bra! Är extremt mycket att göra nu bara; inhandling av allt som en lägenhet behöver, praktiska grejer som adressändring, försäkringar, elavtal osv osv osv! Listan görs lång. Men jag är taggad som en igelkott på att allt detta samtidigt som jag bara längtar till baka till Aussie och mina kära där borta.. Ah, jobbiga känslor. Hursom. I januari flyttar jag dit. Till Sydney. Måste. Working holiday! Go for it! (Någon som är intresserad av att hyra min lgh i andra hand då? Hojta till i jul isf ;) heeh..)

Nåväl.. Nu väntas tvätt av två månaders packning, ikea-shopping och generell handling på någon mataffär. Världens finaste syster skall först komma hit så kör vi sen!

Förresten, vad är grejen med att jetlag skall existera! Jag sover som en pissråtta om nätterna, går ju verkligen inte att sova. Drygt som fäsen..! Har inte sovit ordentligt sedan i typ fredags tyvärr. Well oh well, sånt är livet. Inatt sover jag iaf sista natten hemma, sedan flyttar jag sängen imorgon till min lgh! iiihhh. För mycket snack om sömn nu känner jag, changing subject: Igår hade jag och mina musketörer inflyttningsmiddag i mitt crib. Middag på golvet är underskattat! ;) och ikväll väntas en efterlängtad familjemiddag! iiihhmysipys!!! Nu ska jag fortsätta fixa och dona!


X

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar