måndag 11 april 2011

Do you want to go to the seaside

Första dagen på jobbet. Check! En suuuperpigg Mathilda vaknade av alarmet klockan 04 imorse. Jätteskönt, jag som inte alls är morgontrött(!?!). Hoppade på bussen 04.55 och tog mig ut till Östhammar. Mindre skönt att vänta 25 minuter i ett öde och regnigt samhälle i vårjacka en måndag klockan 06. Jag frös. Hela min kropp skakade, till och med musklerna i knäskålen darrade. Men ni behöver inte tycka synd om mig, jag överlever alltid! No worries :) Började sedan 06.30 och gjorde det mesta man gör på en ica-butik i 9.5 timme. "Bak", städ, frukt&grönt, varuplock, kassa osv. Kul o lärorikt! Frukost serverades och stämningen är allmänt skön och chill där borta. Bra människor! I like! Jag tror det här kommer bli hur bra som helst =)

Är såklart en riktig tröttmössa just nu som hållt igång hela dagen med massa nya intryck, så ska nog släpa mig till sängs strax. Plugga på lite PLU-koder, väldigt skönt att kunna helt utantill när man sitter i kassan! I'll do my best.

Imorgon får jag iaf lite sovmorgon! Börjar dock jobba en timme tidigare, alltså vid 16-stängning men det är nice :) känns som lite BIT-feeling över det hela. Tiden alltså.

OCCHHH PÅ TAAL OOM DEEET, blir en Norge visit i maj, gilla gilla gilla! Saknar't jö. Snart mina damer och herrar kommer jag!

Haa deet!

2 kommentarer:

  1. Sis! Låter bra det där. Om du får välja: frukten eller fiskdisken? Finns det någon som enbart har godishyllan och i så fall, är den... Äsch. Jag kommer iaf vara din lunchstammis!

    SvaraRadera
  2. Haha. FRUKTEN!!! luktar fisk vid fisken. Och vi alla vet ju hur fisk luktar.. lunchstammis i like! puss påre finis

    SvaraRadera